Thursday, April 30, 2009

Nite Ride: Is This Malaysia?

Another group ride was successfully done last night by a group of Putra Perdana's resident, consisting of 5 new friends who like to spend time exercising on two wheels.



The route taken was from Putra Perdana to Pulau meranti. Through Pulau Meranti main road we were cruising slowly by the average of only 15.7km/h (a total of 22.39km have been covered that night) to Lim Kok Wing's student hostel for some drinks & burgers.

Here, I was wondering, "Are we living in Malaysia?". The place looks more like a foreign country i.e Africa. Some people here (especially the women) don't know how to dress properly i.e "Pakai baju tapi telanjang". Photo...? Sorry, not permissible (haraam).

4 comments:

han said...

bro, why so stress?
biar la dioang terlanjang sesuka hati sendiri. salah diorang buat, salah pun kita yg mencaci.

-to everyone, their own destiny, their own life. hence, their own behavior. we just make sure we do our best. if we cant change something by telling them nicely, we have tried our best.we dont need to resort to hatred nor resentment. let them be. thats what god will judge us upon.

oh, and the ummahfilms(previous posts) are indeed a good introduction! they are good!

--Han.

Alimuddin Shahid said...

Han,

Stress? No. Mencaci? Tiada satu pun words caci maki... no hatred nor resentment

Bila mereka berada di Malaysia, suppose sensitif dgn budaya kebiasaan utk rakyat setempat. Kawasan itu kampung majoriti muslim, mungkin tiada siapa maklum kepada kaum itu berkenaan hal berkait.

Sebagai pesinggah, ini pegangan saya terhadap situasi terbabit dari sudut kepercayaan peribadi, tidak utk menerjah mereka berkaitan membabi-tuli. Anda dgn pegangan anda sendiri.

Anda suka org telanjang dikampung anda? Saya tidak... :)

hait_san said...

saya suka!! muahahaaa.. asalkan mereka bukan orang kampung atau saudara mara saya..heheheee.. kalo boleh nak cantik2 jek.. yg comot tak nak.. muahahahaaa....

han said...

setuju dengan reply ko bro.
"basic respect for the locals."

bagi aku, aku tak pandang dari segi
kepercayaan. tetapi lebih penting bagi aku, adalah principle "Respect".

"first Respect yourself, so that you will be respected by others"

mungkin jugak tiada orang bagi tau diorang tentang kebudayaan kiter?
kalo macam tu, kene beritau la diorang baik baik. pas tu kalo diorang tak dengar, aper lagi yang boleh kiter buat?