Wednesday, June 11, 2008

Atomlab Quickstep Pedals

Pedal Atomlab ni sudah berusia sekitar setahun lebih. Pernah guna SPD termasuk yg ada platform & Crank Brothers Smarty (bad experience... payah nak clip, but once dah clipped performance ok. Used only once then terus jual balik).


Atomlab Quickstep. Simple, tough...

Pendek cerita aku perlu something yg ada platform & mud clearance yg baik. So, bila nampak pedal Atomlab ni terus beli. Harga boleh tahan RM350, tapi berbaloi. Pertama, free maintenance. Aku tak pernah ada masalah dgn cleat & clip, tak perlu adjustment langsung pada spring tension. Kedua, mudah clip & unclip. Spring lembut tapi direka utk lebih grip bila sprint. Satu negatif hanya pada weight, since pedal ni adalah DH specific.

2 comments:

Chachai @ belacan said...

Don

ada lagi satu SPD clip pedal yg berplatform yg boleh dicuba (sebab saya guna ni sekarang). TIME Attack Z.. harga waktu saya beli dulu dalam RM220 kat KSH TTDI... takde adjust apa2 kat spring.. mudah masuk dan keluar, dan mud clearance pun excellent.. sepanjang saya pakai especially waktu muddy, tak pernah ada masalah... You may want to try this out Bro.. dan takde la seberat Atomlab nie...

Shah BBB

Alimuddin 'Don' Shahid said...

Terima kasih.. akan try google dulu, tapi rasanya kena tunggu atomlab tu hancus dulu (tak tau la bila?)